ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ

Μήνυμα Απάτη!

 

fake-emoticon

      Θα πρέπει να μάθεις να αναγνωρίζεις και να αποφεύγεις τις προσπάθειες εξαπάτησής σου στο Διαδίκτυο. Είτε αυτό γίνεται μέσω ενός παραπλανητικού e-mail που σε ορίζει κληρονόμο μιας αμύθητης περιουσίας, είτε μέσω ενός εύκολου κουίζ, το οποίο αφού λύσεις διαπιστώνεις ότι σου έχει «φάει» όλη την κάρτα από το κινητό!

         Το είχες μυριστεί ότι αυτή θα ήταν η τυχερή σου μέρα. Μια καλή κυρία από τη Νιγηρία θέλει να μοιραστεί μαζί σου την κληρονομιά που της άφησε μια θεία της, η οποία έφυγε πρόσφατα από το μάταιο τούτο κόσμο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, κέρδισες και σε κλήρωση που έγινε στην Ισπανία ένα τεράστιο ποσό! Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να συμπληρώσεις μερικά στοιχεία στο Διαδίκτυο και μετά μπορείς να πας να διαλέξεις το κότερο που θα αγοράσεις. Μόνο που μαζί με εσένα τα ίδια μηνύματα έλαβαν εκατομμύρια άλλοι χρήστες στον κόσμο. Πρόκειται για μηνύματα – απάτη που σκοπό έχουν να αποσπάσουν χρήματα και στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών από τα υποψήφια θύματα και είναι γνωστά ως phishing και scams.

            Μια εναλλακτική μορφή απάτης είναι και το Social Networking Phishing. Αντλώντας πληροφορίες και πολλά προσωπικά δεδομένα από τα προφίλ των χρηστών των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, οι απατεώνες στέλνουν εξατομικευμένα μηνύματα. Η επιτυχία της μεθόδου είναι μεγάλη. Σε πρόσφατο πείραμα που πραγματοποιήθηκε στις Η.Π.Α., το 70% όσων έλαβαν εξατομικευμένο παραπλανητικό μήνυμα πάτησε το σύνδεσμο που υπήρχε σε αυτό και συμπλήρωσε τα στοιχεία του στο εικονικό siteΜη πέσεις στην παγίδα!

Πως αντιμετωπίζεις ένα παραπλανητικό e-mail;

Καλυμμένη Διαφήμιση!

lies        Συχνά όταν πραγματοποιείς αναζήτηση μέσω κάποιας μηχανής στο Διαδίκτυο, τα πρώτα αποτελέσματα που θα εμφανιστούν είναι διαφημίσεις και όχι πραγματικά αποτελέσματα στους όρους της αναζήτησής σου. Αν κοιτάξεις λίγο καλύτερα, τέτοια αποτελέσματα έχουν συνήθως λίγο διαφορετικό χρώμα και γραμματοσειρά. Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, με βάση τα προσωπικά στοιχεία που εσύ καταχωρίζεις στο προφίλ σου, φτιάχνουν διαφημίσεις που προορίζονται αποκλειστικά για εσένα (την ηλικία σου, το φύλο σου, τα ενδιαφέροντά σου).Το Διαδίκτυο κατακλύζεται από banners / διαφημίσεις, κουίζ και παιχνιδιών όπως, για παράδειγμα, test IQ; Μήπως όμως παρατήρησες στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας κάτι ψιλά γραμματάκια που γράφουν πόσο θα χρεωθεί το κινητό σου για το παιχνιδάκι αυτό; Πιθανότα όχι!

       Η διαφήμιση στο Διαδίκτυο μπορεί να είναι ορισμένες φορές παραπλανητική ή ακόμα και καλυμμένη, κρυμμένη δηλαδή καλά, μέσα σε πραγματικό περιεχόμενο ώστε ο χρήστης να μην την αντιλαμβάνεται.

Μη  «τσιμπήσεις» στην καλυμμένη διαφήμιση!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s